Na internetu je více organizací, které nabízejí pomoc při prosazování práv spotřebitelů. Jak si vybrat? Na dotaz Jany Veselkové z Pardubic odpovídá Kryštof Kruliš ze Spotřebitelského fóra.
Je dobré vědět, že spotřebitelské poradny poskytují základní poradenství tohoto druhu většinou bezplatně. Na webu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR lze nalézt seznam poraden dotovaných z veřejných zdrojů.
Seriózní poradce navrhne možná řešení a nebojí se předestřít ani rizika, tedy finanční náklady, časovou náročnost řešení či dopady na stávající stav vašich práv. Cílem po rádce by měla být pomoc spotřebiteli tak, aby se sám správně rozhodl. Pokud poradce nabízí řešení konkrétní situace, má popsat vše, co postup obnáší.
Pokud člověka nabádá k podpisu zprostředkovatelské smlouvy, která ho opravňuje činit kroky vaším jménem, pořádně si ji pročtěte a zhodnoťte, zda je oprávnění odůvodněné. Vše si pečlivě ověřte a zjistěte si i pozadí osoby či organizace, která řešení nabízí.
Dobré jméno některých institucí ochrany spotřebitele různí podvodníci opakovaně zneužívají, buďte proto opatrní.
Odkaz na článek zde: https://www.denik.cz/moje-penize/ctenarska-poradna-smejdi-chytili-druhy-dech-20240314.html